traducció - translate - traducción

dijous, 31 de gener del 2019

Els profetes desarmats | Ramon Cotarelo

Pots seguir el Canal de Telegram de Boladevidre: https://t.me/BoladevidreOficial

"L'Estat menysprea la força del seu adversari perquè sap que està desarmat i mira d'humiliar-lo i ofendre'l."



Molt al principi d'"El Príncep", Maquiavel s'adona de les seves cavil·lacions sobre els profetes armats i els desarmats. Per la seva manera de ser i les circumstàncies que va viure, el florentí va pensar que els armats eren preferibles als desarmats, amb independència del valor de la seva causa, perquè són els que triomfen mentre els desarmats corren cap a la seva perdició. Com a exemples va posar Cèsar Borja, l'armat, i Girolamo Savonarola, el desarmat. Savonarola va morir al cadafal; Borja, al camp de batalla. Alguns diran que ve a ser el mateix, però el saber convencional menysprea la mort per execució davant la mort a la guerra.

Des d'aleshores passa per veritat incontrovertible: el profeta armat fracassarà, com va fracassar Trotski, segons Isaac Deutscher, quan va quedar desarmat. No obstant això, aleshores ja hi havia signes que aquella veritat incontrovertible no ho era. L'Imperi Britànic va haver d'arriar la seva bandera davant d'un profeta desarmat, Gandhi, que no havia tocat mai una arma en la seva vida. Les sufragistes angloamericanes van aconseguir el dret de sufragi per la seva lluita no-violenta, tot i que amb alguna excepció aïllada.



Posteriorment, els profetes desarmats van conseguir obtenint victòries. Els afroamericans dels Estats Units van aconseguir els seus drets civils mitjançant una lluita no-violenta, desarmada. El final de l'apartheid a la Unió Sud-africana es va aconseguir quan el Consell Nacional Africà i el mateix Mandela van abandonar la violència i van aplicar una tàctica radicalment pacifista. Els insubmisos de l'estat espanyol van guanyar desarmats el dret de no estar sota les armes.

Els dirigents independentistes tenen molt de profetes desarmats. Puigdemont, Junqueras, Torra, tots i totes elles. Són persones que lluiten pel triomf del seu ideal independentista d'una manera democràtica i estrictament pacífica, no-violenta, desarmada. Unes són a la presó, unes altres a l'exili i altres en una espècie de llibertat vigilada a l'interior.

Segons els saber convencional, com a profetes desarmats, van de cap al fracàs. Què poden fer un grapat de civils davant d'un Estat armat, que té el monopoli de la ivolència i compta amb els seus exèrcits, policies, tribunals, presons, mitjans de comunicació, ideòlegs, etc?

Aparentment poc, o res. L'Estat menysprea la força del seu adversari perquè sap que està desarmat i mira d'humiliar-lo i ofendre'l, per això comença per insultar-lo a través dels seus polítics i intel·lectuals de pessebre: Puigdemont és un pròfug, un covard i un traidor; Junqueras, un il·luminat autoritari; Torra, un supremacista suïcida. De la resta, que no se'n parli. És la mentalitat colonial: la premsa anglesa o la sud-africana parlaven de Gandhi o Mandela com a rates verinoses o fanàtics sense límits. L'oligarquia nacionalista espanyola, la dels calés a Suïssa, no podia ser menys amb els odiats catalans. Així que, què esperen poder fer?


Molt, poden fer molt. Per començar potser no se'ls hauria de continuar considerant desarmats. Potser passa que els tipus d'armes canvien. En el cas dels dirigents independentistes, del moviment en conjunt, el domini de les xarxes, analògiques i digitals i la seva imbricació dóna un avantatge notable a l'independentisme en el camp de la comunicació política, en la construcció d'un relat que es difón a l'opinió pública: una comunitat nacional que lluita democràticament i pacíficament pel seu dret a constituïr-se en tal mitjançant l'autodeterminació que un neofranquista li prohibeix fer.

Hi ha, també, un element decisiu que blinda l'independentisme davant de qualsevol atac institucional de l'unionisme, i és el suport popular. El profeta desarmat apareix legitimat per una voluntat popular que a l'Estat li manca. L'Estat armat amb totes les seves armes descobreix que no pot imposar un govern contra la voluntat dels governats per molt que el govern catalanòfob actual faci servir recursos públics i propagandístics reaccionaris de l'espanyolisme, com Borrell o Lozano, per silenciar-la.

El suport del poble unit és l'arma del profeta desarmat. I el seu triomf és segur.


Pots seguir el Canal de Telegram de Boladevidre: https://t.me/BoladevidreOficial

dimecres, 30 de gener del 2019

Un fiscal espanyol insulta Iñarritu per demanar que hi hagi observadors internacionals al judici al procés

Pots seguir el Canal de Telegram de Boladevidre: https://t.me/BoladevidreOficial

Després de la lacra dels jutges ultranacionalistes amagats a Twitter, arriben els Fiscals

El fiscal Jorge Armando Bermúdez González
El fiscal Jorge Armando Bermúdez González

La República us ha anat ensenyant, amb la col·laboració d’Anonymous Catalunya, com de podrida està la justícia espanyola a través de diferents jutges que usant perfils anònims a Twitter malparlaven contra el procés i els líders independentistes.
Però l’ultranacionalisme espanyol afecta a tota la judicatura, de principi a fi. També als fiscals. En aquest cas, el fiscal Jorge Armando Bermúdez González, expert en delictes informàtics i que exerceix a Guipuscoa, piula sota el nom de @tenientekaffee.
El Fiscal ha insultat el senador independentista basc, Jon Iñarritu, quan aquest ha preguntat “quin problema té la Fiscalia espanyola” perquè no deixarà que hi hagi observadors internacionals al judici contra l’1-O. La resposta del fiscal, emparat en l’anonimat, ha estat un insult: “tontopollas”.

Però no és la primera vegada que Jorge Armando Bermúdez González increpa líders independentistes a Twitter. També ho va fer amb Teresa Jordà, consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació del Govern de Catalunya, a qui assegurava que estaven “matant la democràcia”. També ha dit a tots els independentistes que són “imbècils” i ha fet sentències sobre què passaria si Catalunya s’independitza o també comentaris sobre Carles Puigdemont.
Cal dir que el Estatuto Orgánico del Ministerio Fiscal és molt clar sobre què representa la manca de respecte cap a les institucions o càrrecs públics. Concretament, a l’article 63 especifica què es considera una “falta greu” insults com alguns que Jorge Armando Bermúdez González ha fet:



Un cop descoberta la seva identitat, el senador basc Jon Iñarritu ja ha registrat una sol·licitud a la Cambra Alta espanyola perquè el fiscal Bermúdez González comparegui.

Mostra la imatge al Twitter

Registrada la solicitud de comparecencia ante el @Senadoesp del Fiscal Delegado adscrito al Servicio de Criminalidad informática de la Fiscalía General del Estado @fiscal_es.
A ver qué nos cuenta.

Pots seguir el Canal de Telegram de Boladevidre: https://t.me/BoladevidreOficial

dimarts, 29 de gener del 2019

Dels observadors «innecessaris» a la llibertat denegada durant el judicial

Pots seguir el Canal de Telegram de Boladevidre: https://t.me/BoladevidreOficial

Mentre el Tribunal Suprem denega la llibertat dels presos polítics durant el judici, la fiscal general de l’Estat alerta que no calen observadors internacionals presents en la vista. La decisió final està en mans, també, del Suprem. Alhora, l’alcalde de Sabadell es nega a declarar davant del jutge, que l’investiga per presumpta desobediència i malversació pels fets de l’1 d’octubre; i Irene Lozano, ex d’UPyD i actual secretària d’Estat per a Espanya Global, anuncia que l’Estat «farà campanyes per fer front a la desinformació dels independentistes amb motiu de la celebració dels judicis» mitjançant xarxes socials i fòrums. D’altra banda, la causa de la Fiscalia contra Miquel Buch i Neus Lloveras, acusats de desobediència i malversació, és arxivada pel TSJC, que cita a declarar Josep Maria Jové, diputat d’Esquerra Republicana i membre del Departament de Vicepresidència durant l’anterior legislatura com a secretari general d’Economia i Hisenda.

Joaquim Forn, Dolors Bassa, Raül Romeva, Carles Mundó, Meritxell Borràs, Jordi Turull i Josep Rull entren el 2 de novembre de 2017 a l'Audiència Nacional per declarar, abans de ser empresonats. Efe
Joaquim Forn, Dolors Bassa, Raül Romeva, Carles Mundó, Meritxell Borràs, Jordi Turull i Josep Rull entren el 2 de novembre de 2017 a l'Audiència Nacional per declarar, abans de ser empresonats | Efe
L’última esperança dels presos polítics catalans per restar en llibertat abans de les sentències del Tribunal Suprem estava dipositada en les darreres demandes dels seus advocats, que exigien la llibertat dels encausats per garantir el seu dret a una defensa digna. No ha estat possible. El Tribunal Suprem ho torna a denegar responent, un per un, als requeriments dels presos polítics.
En aquest sentit, cada defensa havia preparat el seu argument. D’un costat, Jordi Cuixart dubtava que el fet de continuar en presó s’adequara a la legalitat constitucional. Dolors Bassa posava l’accent en la llarga durada del judici, que impediria el seu ple dret de defensa. Carme Forcadell, pel seu compte, en els trasllats diaris de la presó d’Alcalá-Meco als calabossos del Suprem, que implicarien «una vulneració de la dignitat». Un fet molt ben relatat per Joaquim Forn al seu llibre, Escrits de presó (Enciclopèdia), que descobreix les condicions indignes d’aquests trasllats. Precisament, Joaquim Forn demanava ingressar en un centre d’inserció social «per garantir la comunicació fluïda i diària amb els lletrats». Jordi SànchezJordi Turull i Josep Rull qüestionaven el seu manteniment en presó quan han estat retirades les ordres europees de detenció dels investigats residents en altres punts d’Europa, és a dir, dels exiliats. Consideren aquest fet «discriminatori i mancat de tota lògica», i posen l’exemple del diputat kurd a TurquiaSelahattin Demirtas, sobre qui recentment el Tribunal Europeu de Drets Humans es va pronunciar exigint a Turquia el seu alliberament, atès que està encarcerat sense haver-se celebrat cap judici.
«No té raó la defensa». Així de clar s’expressa el Tribunal Suprem en la interlocutòria, que dedica tot un paràgraf a aquesta frase curta. L’alt tribunal tem que la llibertat provisional dels presos polítics els facilite la fugida. «Les firmes diàries poden deixar de ser-ho en l’instant en què el firmant decideix emprendre la fugida», asseguren, tot dubtant també de l’eficàcia del control policial, que «pot relaxar-se o presentar errors involuntàries que permeten la fugida».
D’aquesta manera, el Suprem s’alinea clarament amb la Fiscalia, en tant que fa servir una cita literal de l’acusació feta el passat 26 de juliol: «Tant el risc de fugida com el de reiteració delictiva són clarament perceptibles en aquest cas si valorem adequadament els esdeveniments que s’estan produint relacionats directament amb la causa». Sobta fins i tot que el document judicial esmente «la proximitat de la frontera i les facilitats de trànsit entre països de la Unió Europea» com a element que «revela la més que limitada capacitat de reacció dels Cossos i Forces de Seguretat davant un intent de fugida». Un argument que deixa clar que el Tribunal és conscient que l’eixida dels processats de l’Estat espanyol implicaria, gairebé de manera automàtica, la seua llibertat i noves denegacions de les euroordres de detenció».
El Suprem, al mateix temps, fa referència a unes presumptes «estructures de poder organitzades» al servei dels encausats. L’existència d’aquestes estructures, segons la interlocutòria, «és un fet notori», i ho argumenta dient que «algunes autoritats i membres actuals del Govern i el Parlament de Catalunya -com han publicitat àmpliament els mitjans de comunicació- s’han desplaçat per mantenir reunions amb les persones integrants de tals estructures, algunes també processades en aquesta causa i declarades en rebel·lia».
Demirtas com a símptoma
Els arguments dels jutges del Suprem rebutgen la comparativa entre el diputat kurd empresonat a Turquia amb la realitat dels presos polítics catalans. Segons l’alt tribunal, Demirtas «era un líder opositor i el seu encarcerament podia arribar a implicar una ruptura de la legitimitat democràtica», mentre que «la major part dels processats [catalans] eren líders polítics integrats en el Govern d’una comunitat autònoma en què assumien la màxima representació de l’Estat». Segons entenen els jutges, per tant, els presos polítics «no expressaven la silenciada veu discrepant front a una política hegemònica que s’imposa sense contrapesos». Un argument que pot servir, en tot cas, per als qui formaven part de l’executiu català que va promoure el referèndum de l’1 d’octubre, però que no s’ajusta a la condició de Jordi SànchezJordi Cuixart i Carme Forcadell, els dos primers líders de moviments civils i la tercera presidenta del Parlament. La interlocutòria no diferencia els casos.
El TSJC arxiva la casa contra Buch i Lloveras
Mentrestant, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya arxiva les acusacions de la Fiscalia, que entenia que Miquel Buch i Neus Lloverashavien comès delictes de desobediència. Tots dos eren, el setembre de 2017, dirigents respectius de l’Associació Catalana de Municipis i de l’Associació de Municipis per la Independència, a més d’alcaldes de Premià de Mar i de Vilanova i la Geltrú, càrrec municipal que encara manté Lloveras.
La Fiscalia els acusava d’haver promogut el referèndum de l’1 d’octubreentre els alcaldes catalans. Una acusació basada en una sèrie de correus electrònics enviats a les alcaldies catalanes vinculades a ambdues entitats i adreçats a promoure, segons la Fiscalia, el referèndum, desobeint així, segons la mateixa acusació, el Tribunal Constitucional, que s’hi havia pronunciat en contra. El TSJC, però, descarta que aquells emails contradigueren la doctrina del TC, pel que ha arxivat la causa.
El TSJC també crida a declarar com a investigat Josep Maria Jové, diputat d’Esquerra Republicana i secretari d’Economia i Hisenda durant l’anterior legislatura. El motiu, fer les diligències prèvies per investigar l’organització del referèndum de l’1 d’octubre.
Observadors i fake news
Alhora, María José Segarra, fiscal general de l’Estat, rebutjava davant la premsa la presència d’observadors internacionals, en tant que el judici serà retransmès en directe i això, segons ella, garantiria el màxim nivell de transparència. El Govern espanyol, pel seu compte, enceta una campanya per desmentir les presumptes fake news emeses des de l’independentisme per desacreditar el sistema judicial espanyol durant el judici. Irene Lozano, exmembre d’UPyD que es va passar al Partit Socialista, és ara secretària d’Estat i ha explicat, en una entrevista a l’agència Efe, que treballen en aquest sentit mitjançant accions en xarxes socials i fòrums amb la participació de personalitats rellevants que afavoreixen el relat judicial espanyol.
Per últim, l’alcalde de Sabadell, el cupaire Maties Serracant, assistia el matí de dilluns als jutjats de la seua ciutat per declarar en qualitat d’investigat. El motiu: un possible delicte de desobediència per la implicació de Sabadell en el referèndum de l’1 d’octubreSerracant, que s’ha acollit al seu dret a no declarar, era informat que també se li acusa per presumpta malversació.
Han estat les novetats d’una jornada d’elevada agitació judicial que no farà sinó augmentar durant les pròximes dates.

Pots seguir el Canal de Telegram de Boladevidre: https://t.me/BoladevidreOficial

dilluns, 28 de gener del 2019

L'assassí dels rurals seguia grups ultres al seu Facebook

Pots seguir el Canal de Telegram de Boladevidre: https://t.me/BoladevidreOficial

ARTICLE RECUPERAT DEL22 DE GENER DEL 2017

Resultat d'imatges de ismael rodríguez clemente

Ismael Rodríguez Clemente, el presumpte autor del doble homicidi de dos agents rurals aquest dissabte, és seguidor de diversos grups d'ultradreta, tal com es pot veure a través del seu perfil de Facebook. L'home, de 28 anys i de Barcelona, segueix nombroses pàgines de continguts de l'extrema dreta espanyola i nord-americana. 
Algunes de les pàgines que hi ha al seu perfil són: "Cataluña, tierra española", "España unida y solo una bandera" o "Adelante, España". En aquests espais es comparteixen convocatòries i imatges de concentracions de grups ultres, com, per exemple, la que hi va haver el 28 de maig passat a Barcelona, convocada per grups de legionaris sota el lema "A la legió no se la trepitja".
Des de "Cataluña, tierra española", també es defensa l'absolució dels 14 acusats pels actes vandàlics i agressions de Blanquerna l'any 2013, quan van boicotejar la celebració oficial de la Diada organitzada per la delegació de la Generalitat a Madrid. 
Ismael Rodríguez, fidel seguidor de la selecció espanyola, la roja, es definia com "espanyol fins a la mort" coincidint amb un dels seus partits l'estiu del 2014.
L'home també era admirador de pàgines sobre formacions militars com "Fuerzas Armadas Españolas" o "100% con nuestras fuerzas".


Pots seguir el Canal de Telegram de Boladevidre: https://t.me/BoladevidreOficial

diumenge, 27 de gener del 2019

Els aliats fraternals van ser a Lledoners | Joan Manuel Tresserras

Pots seguir el Canal de Telegram de Boladevidre: https://t.me/BoladevidreOficial

«La connexió entre la repressió i la concepció d'Espanya de l'etapa franquista, i la repressió i el discurs de l'espanyolisme més ranci d'ara mateix, és palmària»

Resultat d'imatges de tierra y libertad

Joan Manuel Tresserras

L'actualitat és sempre polièdrica. Els punts d'atenció, els temes, els elements que ens colpeixen, els que ens fan dubtar, els que ens forcen a reflexionar sobre qüestions que desconeixem, i també els que ens causen escàndol. En pocs dies hem tingut de tot: catàstrofes i accidents evitables, conflictes laborals de gran complexitat i reaccions contundents, morts terribles de criatures, denúncies de maltractaments i abusos, declaracions extemporànies, acords parlamentaris sobre el 155 "extremadament durs", apel·lacions des de l'exili al Tribunal Constitucional espanyol just a punt d'iniciar-se el judici contra els Jordis, la Carme Forcadell i els membres del Govern empresonats... Costa molt harmonitzar tants sorolls i que en resulti una música intel·ligible.

Però enmig de l'aparent caos del present se'ns revelen retalls del passat que ens poden proporcionar punts de referència i una major perspectiva. Fa 80 anys de la caiguda de Barcelona i altres poblacions catalanes. Barcelona era el pastís més volgut i l'ocupació va ser més preparada i teatralitzada. Immediatament va començar la repressió, la persecució de persones, famílies, entitats i organitzacions; es va iniciar el canvi de codis i llenguatges, la proscripció de les idees, principis i valors que havien sostingut aquella República democràtica; i també immediatament es va posar en marxa una minuciosa operació que pretenia, a Catalunya, l'etnocidi cultural.

La connexió entre la repressió i la concepció d'Espanya de l'etapa franquista, i la repressió i el discurs de l'espanyolisme més ranci d'ara mateix, és palmària. També ho és la sensació d'una mena de solitud catalana davant el discurs catalanofòbic, la falsedat informativa sistemàtica sobre realitats contrastades i incontestables, o la manipulació cínica de l'opinió pública a càrrec de representants i dirigents polítics sobre els nostres afers. En aquesta incapacitat d'explicar-nos i de resultar convincents per a la població espanyola hi hem de reconèixer una greu responsabilitat pròpia. No hem sabut teixir unes aliances prou amples i profundes que, d'altra banda, sempre, en qualsevol escenari de futur, necessitarem. I, tanmateix, tenim aliats a Espanya. I no només als Països Catalans, a Euskadi o a Galícia. Pocs, esforçats, molt més sols que nosaltres i actuant contra corrent. Però hi són i els hauríem de tenir més presents perquè encara són més víctimes d'espirals de silenci informatiu que nosaltres. Alguns, per exemple, han estat fa poques hores a Blanquerna, a Madrid.

Per això vull reportar un episodi recent que em sembla alliçonador. Fa deu dies, uns amics andalusos vinculats a l'antic Sindicato de Obreros del Campo (SOC), Antonio Sánchez i Paco Casero, van demanar-me ajut perquè volien veure els presos polítics catalans. Ells i una colla d'amics seus, amb Isidoro Moreno (de la Coordinadora de l'Asamblea de Andalucía) al capdavant, gent de llarg recorregut en formacions d'esquerres, ecologistes, feministes i sobiranistes, que ara lideren entitats i fundacions de drets humans i drets civils, van venir a Barcelona el dimecres dia 16 de gener. I el 17, acompanyats per Ernest Benach, vam anar a Lledoners, rememorant la visita que Blas Infante, el fundador de l'andalusisme modern, havia fet el 1935 al penal del Puerto de Santa María al president Lluís Companys i als membres del seu govern empresonats.

Han passat 84 anys i els companys d'Adalusia van voler renovar l'expressió de solidaritat de Blas Infante. Partidaris del dret a decidir i del dret a l'autodeterminació de tots els pobles, començant per Andalusia i Catalunya, van poder transmetre el seu suport a tot el grup de Lledoners i explicar que hi ha una Andalusia d'esquerres i sobiranista, que busca trobar noves vies d'organització i que no ha renunciat als seus principis ni als seus objectius. Segurament necessiten molt el nostre ajut, però es van avançar a aportar-nos el seu coratge i la seva generositat. La trobada va ser extraordinàriament emotiva, i així ho van reflectir les seves paraules a la sortida, tal com recollia una crònica i una entrevista a Nació Digital.

Aquests dies no parem de parlar de l'ascens de l'extrema dreta, dels seus resultats a Andalusia i de la impunitat i la protecció policial que els empara a Catalunya. Cal que ho fem. És imperatiu. Però no hem de perdre de vista que hi ha uns aliats possibles, que són reals i que de vegades no som capaços de detectar. I hem de fer-ho; els hem d'identificar i posar-nos-hi en contacte. En el cas de l'extrema dreta el fonamental és no deixar-se intimidar per la seva brutalitat i, alhora, mantenir amb tot rigor les formes pròpies d'expressió política sense deixar-se arrossegar per la seva permanent incitació a la violència. En relació amb els possibles còmplices i aliats, en canvi, el perill és que, en comptes d'esforçar-nos a establir-hi relacions, optem per ignorar-los, decidir que no existeixen o considerar que són poc rellevants, només com a excusa per quedar-nos casa, en el nostre sofert univers estelat.


Pots seguir el Canal de Telegram de Boladevidre: https://t.me/BoladevidreOficial

dissabte, 26 de gener del 2019

La Generalitat emet una Alerta Ultra "paramilitar" a Catalunya | Quico Sallés

Pots seguir el Canal de Telegram de Boladevidre: https://t.me/BoladevidreOficial

L’Oficina de Drets Civils i Polítics detecta 20 grups d’ultradreta que han perpretat 328 agressions


Quico Sallés

El nou balanç del mapa dels drets polítics i civils de Catalunya alerta del creixement dels atacs perpetrats per la ultradreta. Així ho confirma el primer informe de l’Oficina de Drets Civils i Polítics que aquest matí s’ha presentat a la seu de la vicepresidència del Govern. Segons el seu director Adam Majó, s’han registrat un total de 328 agressions de la ultradreta en els darrers dos anys. L’ODCP també avisa de l’existència de 20 grups d’ultradreta que actuen de manera “paramilitar”. Tot i això, Majó insisteix que no hi ha un problema de convivència a Catalunya”.

Segons descriu l’informe, aquests grups actuen de manera “paramilitar i actuen en municipis de majoria social independentista, amb la voluntat d’intimidar la població i realitzar ocasionalment robatoris de material reivindicatiu a la via pública o atacs a monuments de suport a la independència i a cases particulars”.


En total, les agressions comptabilitzades en dos anys és de 328, la gran majoria a Barcelona (267), Girona (40), Tarragona (15) i Lleida n’ha registrat 6. També ha detallat "lligams entre determinats partits polítics i aquests grups". Majó també ha incidit en la"evident conivència i complicitat ideològica amb la Policia espanyola i la Guàrdia Civil" i el tracte tou per part de la judicatura.

De fet, les queixes per l’actuació de la ultradreta suposen el 36,7% de les queixes que ha rebut l’ODCP, un 30,1% són reclamacions sobre drets de participació política, vulneracions contra el dret a l’honor, 6,6% i protestes per les actuacions dels cossos i forces de seguretat de l’Estat, un 6,6%. 


Pots seguir el Canal de Telegram de Boladevidre: https://t.me/BoladevidreOficial

divendres, 25 de gener del 2019

Jutges ultranacionalistes rere l’anonimat (Cap. V): Carlos Antonio Vegas Ronda

Pots seguir el Canal de Telegram de Boladevidre: https://t.me/BoladevidreOficial

Actualment excerceix a Barcelona i acumula centenars de tuits on desprèn profund odi contra els catalans, els Mossos i recopila perilloses declaracions masclistes

Carlos Antonio Vegas Ronda, jutge del Social número 1 a Barcelona


En aquesta cinquena entrega ens centrem en el perfil @EstadoCharnego i ja podem comprovar tota una declaració d’intencions amb el nickname. Ell és el jutge Carlos Antonio Vegas Ronda. El magistrat, després de 17 anys exercint d’advocat, i d’haver estat docent a la UAB, va accedir a la judicatura espanyola l’any 2010. Va exercir com a titular del Jutjat del Social número 1 de Benidorm (Alacant) i després jutge del Social número 2 de Terrassa. Actualment exerceix de magistrat del Social número 1 de Barcelona, la capital catalana. Ha estat membre, com tots els altres magistrats, de la ultranacionalista espanyola Asociación de Jueces Francisco de Vitoria.

La seva intenció és marxar de Catalunya i exercir a Madrid. Però malgrat les seves reiterades peticions, el CGPD li ha denegat la petició, fins i tot, especificant, que és innecessari el que demana emesa el 10 de gener d’enguany: “Tomar conocimiento del informe desfavorable del Servicio de Inspección a la medida de refuerzo para el Juzgado de lo Social n.º 30 de Madrid, a favor de Carlos Antonio Vegas Ronda, titular del Juzgado de lo Social n.º 1 de Barcelona. Notifíquese al Tribunal Superior de Justicia de Madrid y al Servicio de Inspección, para su conocimiento y efectos”.

Quan treballava a Terrassa, ja va mostrar la seva dèria ultranacionalista quan va assegurar que “montaria un pollo contra la directora” del col·legi del seu fill perquè convidaven un expert basc en drets humans per a parlar de pau, Txema Urkijo.
Carlos Antonio Vegas Ronda, també segueix la línia dels altres jutges i demostra tenir una dèria absoluta i profunda obsessió amb el president legítim Carles Puigdemont. El titlla de “supremacista”, “racista”, “dement” i, fins i tot, arriba a piular: “TV3 entrevista des d’Alemanya a Puigdemont” acompanyat amb un vídeo d’un discurs d’Adolf Hitler. Però també li diu ‘Stalin’ i, fins i tot, pallasso quan el compara amb Charlie Rivel. Aquí un recull de les desenes i desenes de tuits que li ha dedicat, la majoria d’ells en horari laboral.
Com no podia ser d’una altra manera, el president Quim Torra també rep de valent pel jutge del Social de Barcelona. Es vanta d’anar a Madrid a demanar que no es pacti amb el president, li diu gandul i compara els seus articles amb el llibre de Hitler ‘Mein Kampf’. Fins i tot arriba a dir “vergüenza de tío”. El pitjor tuit és un que diu “Hi ha una funerària a Sabadell amb el nom ‘Torra’, aquí ho deixo…”. Una amenaça? Una broma de mal gust?
El vicepresident legítim també està al punt de mira d’aquest jutge ultranacionalista. L’obstinació nazi és present en bona part dels seus tuits quan parla de polítics catalans i, directament, bateja el republicà com ‘Mengele Junqueras’. Josef Mengele, conegut com ‘l’Àngel de la mort’ va ser un doctor de les SS que al camp de concentració d’Auschwitz experimentava de manera cruel i terrorífica amb els jueus duent a terme pràctiques aberrants. És més, per una banda defensa el xenòfob Xavier García-Albiol però per l’altra carrega contra Junqueras per “racista”. Fins i tot amb insults com quan, directament, diu que “els d’ERC són idiotes”.
Arribats fins aquí, no ens ha d’estranyar que defensi el PP i Cs, i tampoc Vox. Parla de morts per un suposat “cop d’Estat” i assegura que el partit d’ultradreta és “una opció tova” pels que viuen a Catalunya.
El seu odi cap al procés abraça les tesis de Ciudadanos i usa la terminologia ‘lazi’ (mescla de ‘lazos’ i ‘nazi’) per a referir-se als ciutadans demòcrates que col·loquen llaços grocs a la via pública. Fins i tot usa expressions tan menyspreables i racistes com ‘catalufos’ i ‘moros’.
També, en la línia dels altres magistrats, Vegas Ronda aprofita les xarxes per dictar sentència abans que ho faci el TS enel judici de l’1-O i el procés (tot i que ja sabem tots plegats que serà condemnatòria). També es mostra molt a favor del 155 i àdhuc el considera tou. El més greu de tot és quan critica el cos dels Mossos d’Esquadra “no me fío, me dais repelús” i els acusa d’identificar il·legalment els radicals que arrenquen llaços amb la cara tapada. La quantitat de publicacions sobre aquests temes és descomunal i aquí només hi ha una petita mostra.
Però encara va més enllà i el jutge, tot i formar part de la judicatura, carrega contra els advocats dels exiliats. És el cas de Gonzalo Boye o Jaume Alonso-Cuevillas a qui els dedica contundents tuits perquè defensen a qui ell odia.
De fet, el diari Publico.es, ja va parlar d’aquest jutge però només es va centrar en els seus comentaris profundament masclistes que va fer quan la revista de la Asociación de Jueces Francisco de Vitoria va publicar un poema on feia burla de la relació d’Irene Montero amb Pablo Iglesias.

Capítols anteriors:


    Pots seguir el Canal de Telegram de Boladevidre: https://t.me/BoladevidreOficial

    dijous, 24 de gener del 2019

    Delicte (moral) d'autoodi | Salvador Cot

    Pots seguir el Canal de Telegram de Boladevidre: https://t.me/BoladevidreOficial

    "Ara sabem que com a mínim hi ha dos catalans als qui les imatges de l'"a por ellos" els van semblar correctes i saludables"


    Fa un any i mig, milions de catalans van adonar-se, horroritzats, de què l'Estat els enviava una força de milers de policies, armats fins a les dents, amb la intenció, després confirmada, d'agredir-los en cas de voler votar. A aquesta aprensió s'hi va afegir la repugnància de veure que centenars de persones acomiadaven aquests combois armats com si anessin a combatre contra una altra força policial/militar equivalent, com si tingués algun deix heroic la immensa covardia d'estar disposats a apallissar famílies indefenses. "A por ellos", cridaven centenars de persones amb banderes espanyoles i crits parafutbolístics mentre els vehicles policials els saludaven fent anar les sirenes.

    Passat el temps, ara sabem que com a mínim hi ha dos catalans als qui aquestes imatges els van semblar correctes i saludables. Es tracta dels barcelonins Juan Antonio Xiol i Encarnación Roca (la castellanització dels noms és seva). Tots dos, juntament amb un tercer magistrat madrileny, signen la interlocutòria que denega el recurs d'empara que havien presentat un grup d'advocats catalans. No els ha importat que, com diuen els advocats, l'a por ellos es cridava "en un context social davant de membres de la policia, cossos degudament armats, i amb conseqüent capacitat real i física de donar compliment a la finalitat que perseguien les expressions denunciades”... Res. Juan Antonio i Encarnación diuen que res.


    En fi que, com que l'autoodi no és delicte, no cal patir per ells. Ei, i que els donin una medalleta. Oé.


    Pots seguir el Canal de Telegram de Boladevidre: https://t.me/BoladevidreOficial

    dimecres, 23 de gener del 2019

    Ens tornarem a veure, carta d'Anna Gabriel des de l'exili

    Pots seguir el Canal de Telegram de Boladevidre: https://t.me/BoladevidreOficial

    «Per això ens necessitem organitzades i determinades, però essent part d’una resistència àmplia. Atentes als canvis que el país, i la gent, han viscut en els darrers temps, per tal de poder intervenir-hi. Atentes al que passa arreu d’Europa, arreu de la Mediterrània també, arreu del món. Ens necessitem sabent que la llibertat és no tenir por, però sent conscients que la por ha avançat, i que cal treballar-la per fer-la petita. Ens necessitem perspicaces sabent llegir els moviments de la resta d’actors polítics, sense altiveses, però segures»


    Ja fa mesos que també les formes de comunicar-nos es veuen travessades per tot plegat. Barrots, distancies i prudències. I ja fa mesos, massa potser, que quedava pendent això; uns mots, unes línies, una forma imperfecta però potser més directa de dir-vos que us penso, que us enyoro. Que tot plegat és, com a mínim, estrany. Però que res, ni els costos ni els patiments, poden fer-nos renunciar a la defensa dels drets civils, polítics, socials, econòmics i culturals. A la defensa, per tant, del dret a l’autodeterminació, del nostre dret a construir uns Països Catalans que es surtin de la lògica neoliberal, i de la cotilla d’un règim, el del 78, que conté encara massa de la pitjor tradició imperial, repressiva i venjativa.
    Em vindria molt de gust explicar-vos moltíssimes coses. De com vam decidir venir aquí, de com van ser els primers temps, de com és ara... de com es viuen alguns debats des de distància, de quins són els projectes actuals ... Però també sabem que per nosaltres, la sinceritat i el cor obert, sempre topen amb massa esculls i que, per tant, la intenció amb la que es fan les coses es malbarati. Així que sense poder dir tot el que voldria, ni com voldria, intentaré, sense fer-vos perdre massa temps, explicar-vos quatre coses.
    Aquest és un país, i aquesta una ciutat, en el que hi trobes gent compromesa, generosa i honesta. En la que es respiren i palpiten històries de vida travessades de conflictes, de lluites, de dignitat i també de derrotes. És un destí d’exilis, un lloc de trobada, de refugi. Us parlaria d’històries de vida precioses, perquè estan plenes de lluita; i d’altres de més tristes i de més dures...però en tots els casos, són vides que fonamenten ja la meva. Aquest és un país on hi he trobat gent que segurament mai no m’hagués creuat. I que ara formen part del meu estol de pilars. No hi tinc el moviment polític en el que he militat durant tants anys, no hi tinc casa meva, ni les quotidianitats nostres. Però com deia Galeano, queixar-se per l’absència de segons què quan ens han fet desaparèixer a tantes persones dignes i lluitadores, és com faltar el respecte al patiment.
    En una entrevista recent, una diputada kurda, exiliada des de fa dos anys, deia que no acostumava a parlar dels seus sentiments, perquè quan veu com la gent pateix al seu Kurdistan sotmès a la repressió turca, oblida els seus problemes. Doncs és una mica això; obrir-se a l’internacionalisme de bat a bat, aprendre, compartir i implicar-se en la realitat que t’acull. Participar de tot allò que aquí es construeix per aquell altre món possible. Com a exercici quotidià de solidaritat. També per relativitzar els problemes propis. Per nosaltres res, per a totes tot. Perquè moltes de nosaltres, en el context del sistema-món, per molts motius, no deixem de ser en part unes privilegiades i no podem oblidar-ho.
    Les mostres de solidaritat que arriben, són moltes més de les que  mai m’hauria imaginat. Suposo que perquè tampoc m’he entretingut a tenir presents les que no arriben, i gaudeixo totes i cadascuna de les que sí que ho han fet. Les cartes, els detalls, les visites o els missatges m’han acompanyat des del primer dia. I també acompanyen cada dia als de casa. Aquí i allí, hi ha persones que han desbordat de generositat. I només puc fer que agrair-ho. No, no em cansa res del que m’arriba, no s’ha de tenir por a molestar. Que hi sigueu, que la gent hi sigui, és sempre un regal. I és que qui executa la repressió ha de comptar, sempre, amb que la solidaritat més tendra i més determinada pot desbordar també els seus límits i les seves imposicions.
    També se’m fa difícil explicar com és seguir l’actualitat política i veure les manifestacions de lluny, patint per la massa habitual violència policial, o esperant la llibertat de les detingudes sense poder ser a les portes de les comissaries. Hi ha un dia a dia de debat, de mobilitzacions, de presa de decisions polítiques, del que quasi només en pots ser espectadora.
    Després de molts anys fent feina i militant a l’estructura nacional, i del recent pas pel Parlament, hagués tornat, com tocava i com volia, a la base. I això m’ha dut a  voler que siguin les portaveus, les estructures decisòries de la CUP, les que posin veu a tot el que vulguem dir. La CUP, l’esquerra independentista, es dota de campanyes pròpies contra la repressió i per la defensa del dret a l’autodeterminació, pels drets socials i polítics del nostre poble i per la construcció de pràctiques internacionalistes i solidàries entre pobles, i en aquestes, en les definicions col·lectives, hi hem d’incorporar ara, com el nostre moviment i el nostre poble havia hagut de fer tantes vegades, l’exili. De la mateixa manera que incorporeu la denúncia de totes i cadascuna de les formes de repressió i de solidaritat amb les persones que la pateixen. I crec que és així com ha de ser. Entre totes, tot.
    En temps de fer fora comunistes de les institucions, de traginar amb les lleis contra la violència de gènere i de ser assassinades per caminar soles; en temps de presidències que deixaran per herències murs i de deixar soles davant la mort les que han construït vida enmig de la guerra; en aquests temps, crec que també és moment de saber treure el millor de cadascú. Individualment i col·lectiva. De saber com retrobar l’espai que sempre hem intentat forjar per tal de demostrar que els alliberaments no es jerarquitzen. Que és tot un sistema el que genera patiment i que conformar-nos amb el nostre benestar, construït sobre el dolor de les altres, és simplement abominable.
    Per això ens necessitem organitzades i determinades, però essent part d’una resistència àmplia. Atentes als canvis que el país, i la gent, han viscut en els darrers temps, per tal de poder intervenir-hi. Atentes al que passa arreu d’Europa, arreu de la Mediterrània també, arreu del món. Ens necessitem sabent que la llibertat és no tenir por, però sent conscients que la por ha avançat, i que cal treballar-la per fer-la petita. Ens necessitem perspicaces sabent llegir els moviments de la resta d’actors polítics, sense altiveses, però segures.
    Tenim un país, uns Països, que han patit molt, amb unes classes dominants que rere projectes que enfilaven grans banderes, han robat molt, han mentit molt, i han utilitzat sistemàticament les institucions i els recursos de totes per beneficiar uns pocs. Això no ha passat només als nostres països, però no podem oblidar que això, i altres factors, han fet que no només hagi crescut molt el suport a l’exercici de l’autodeterminació i a la construcció d’una república independent, sinó que de la mateixa manera, hi hagi importants sectors populars que rebutgen aquesta mateixa idea: no és només que no haguem estat capaces d’explicar encara prou clarament que el nostre projecte de República és un projecte plural i coral, un projecte d’identitats compartides, complexes i polièdriques; també hi han intervingut la por a la incertesa, incentivada pel Poder en majúscules, una incertesa que és política, social i econòmica, però també sentimental; i alhora, el rebuig i la protesta contra un determinat sector de la classe dirigent local, i el seu model d’identitat nacional després d’un cicle de corrupcions i retallades.
    Crec que cal que ens escoltem molt més, cal que prestem molta més atenció, des del rigor i la sensibilitat, a l’empobriment continuat de la classe treballadora, i del nostre poble, aquest que des de fa tants segles s’ha format de gent que venia d’aquí i d’allà, de les dues ribes de la Mediterrània, i de terres endins. L’independentisme, el moviment per l’autodeterminació, necessita prestar molta més atenció a les necessitats reals de la gent, escoltar molt més. Només així assolirà la força necessària per superar totes les barreres que ens separen de poder exercir els nostres drets, les nostres sobiranies, i la nostra autodeterminació amb plenitud.
    Els judicis que començaran en pocs dies, són una d’aquestes barreres. Com ho són l’injust xantatge de la presó, i la descarnada amenaça contra aquells que també seran jutjats però que no tenen el mateix focus que els que estan a la presó o estem a l’exili. Com ho són les actuacions de l’extrema dreta, com ho son les renúncies i les pors. Davant d’aquestes barreres, i malgrat ens costi, haurem d’alçar-nos – cadascú des del seu lloc, cadascuna des de les nostres possibilitats- però alçar-nos per denunciar. Alçar-nos per construir. 
    No ho sé, és com ho visc i com ho veig des d’aquí. Només vull que sapigueu que els nostres encerts – i les nostres errades - són també meves. I que tota acció política que emprenguem, ha de partir de les necessitats col-lectives, de la necessitat de reaccionar de forma col·lectiva i de la necessitat de construir de forma col·lectiva. Si tot el que fem, enlloc de partir de la nostra circumstància individual, es situa en el que voldríem que fos el nostre futur, no només estarem posant la vida al centre, sinó que començarem ja a viure la vida que val la pena ser viscuda.
    Molt sovint penso amb el que els indígenes de les comunitats zapatistes ens deien i de fet, m’ajuda a seguir aquí; “vayan ustedes a sus países y cuenten lo que han visto. Esa es la mejor manera de ayudarnos”. Els tinc presents quotidianament, perquè m’ajuda a seguir aquí. Expliquin perquè sóc en aquest país, denunciïn que l’estat espanyol respon amb repressió contra la voluntat d’autodeterminar-nos. Es la millor manera d’ajudar-nos.
    Cuideu-vos.
    Anna Gabriel
    Ginebra, 22 de gener de 2019


    Pots seguir el Canal de Telegram de Boladevidre: https://t.me/BoladevidreOficial

    dimarts, 22 de gener del 2019

    La Estatución | Ramon Cotarelo

    Pots seguir el Canal de Telegram de Boladevidre: https://t.me/BoladevidreOficial


    Podemos se deshace en cumplimiento del destino de faccionalismo y personalismo comunistas que lleva en su seno. En esta penúltima trifulca al uso de la "verdadera" izquierda, juega también un papel confuso el pulso de las generaciones. Las de Carmena y Errejón puentean a los gallos del corral. La cosa promete y, como se ventila en los muy sesgados medios, pronto se llenará de episodios chuscos.

    Podem en Catalunya, que pasó hace un tiempo una crisis a raíz de la salida de Dante Fachín, creo recordar, aparece fiel aliada de Catalunya en comú, el partido de Colau y más gente. Y es, cómo no, un partido de orden.

    Los comunes han decidido clarificar su posición contraria a la independencia mediante un documento programático aprobado por el Consell Nacional que, es de suponer, será la máxima autoridad entre congresos. Una especie de ideario o programa de acción que pretende eso, clarificar, acabar con la ambigüedad que les viene caracterizando. Y lo han hecho de forma sutil, taimada, ambigua.  Hay que interpretar.

    El razonamiento es retorcido. Comienza deslumbrando con una fórmula brillante, una propuesta insólita: una Constitución dentro del Estado español. Ahí es nada: Constitución, Estado, magnas palabras; prueba de que tratamos asuntos serios, graves.

    A continuación se expone cómo se llevará a cabo esa propuesta: mediante un referéndum pactado con el Estado. Esto se entiende fácilmente y hace coincidir a los Comuns con los independentistas: un referéndum de autodeterminación pactado con el Estado en el que los comunes propondrían esta fórmula intermedia entre la autonomía y la independencia. ¿Por qué no? Los indepes preferimos un referéndum binario: independencia sí o no. Pero, cambio de que haya referéndum, nadie objetará a negociar opciones siempre que una de ellas sea "independencia".

    ¿Y si el Estado se niega a pactar referéndum alguno? Mejor dicho, ¿y si se sigue negando a pactar referéndum alguno? Porque negarse, ya lo ha hecho y en ello está. No es un secreto para nadie que no hay posibilidad de que el Estado español pacte un referéndum de autodeterminación si no es a la fuerza. Por eso la propuesta de los comunes tiene trampa: condicionan su fórmula a un referéndum pactado porque saben que no se pactará jamás. Se elimina la ambigüedad. Los comunes rechazan la independencia. Paladinamente.
    Porque ¿qué se propone entre tanto, mientras se consigue el referéndum pactado? ¿Se propone acudir a la unilateralidad, proseguir la DUI, ya proclamada en sede parlamentaria, el 27 de octubre, cuando Coscubiela mostró en público su voto negativo? De ningún modo. Se propone esperar gestionando mientras tanto los asuntos cotidianos en el marco autonómico que los dioses nos han dado. La ambigüedad ha quedado definitivamente aclarada: los comunes solo aceptarán la independencia si se la impone la mayoría del electorado en un referéndum en el que ellos van a votar otra cosa. ¿Está claro?

    Por eso se queja amargamente la plataforma soberanista del partido. Aparte de señalar que la declaración, programa, ideario o lo que sea se ha aprobado en un órgano sin previa consulta a las bases, los soberanistas detectan ausencias reveladoras en el documento: no se habla de República Catalana, ni del mandato del 1-O, ni de independencia. Es natural: Catalunya en Comú no quiere la independencia, ni deja de quererla si se la imponen democráticamente. Lo extraño es que los críticos no lo vieran antes.

    En cuanto a la brillante propuesta, tiene aspectos divertidos. No lo llaman confederación porque no los tilden de alucinados, pero es lo que es. Y su inconsecuencia queda patente por cuanto no especifican si la Constitución será monárquica o republicana. No lo hacen por no pillarse los dedos. Prefieren pillarse la lengua.  Obviando este pequeño detalle, queda por averiguar en qué se distinguiría una Constitución de un estatuto de autonomía  fuera de en el nombre; cuál sería su garantía frente a una intervención arbitraria del poder central, de las acostumbradas. Esa garantía solo puede darla la independencia y, por tanto, de lo menos que se está hablando es de Confederación.

    Queda a la imaginación del lector el tipo de reforma constitucional preciso para transformar el reino de España en una confederación.

    Pero, en fin, esta es la propuesta y cada cual tiene derecho a formular la que estime pertinente.

    Hay un sector del independentismo proclive a entenderse con los comunes. Estos lo animan, poniendo el acento en las cuestiones sociales de la izquierda. El problema es que ese entendimiento solo puede hacerse con merma del objetivo independentista. Un problema sin solución porque la independencia es la única estrategia de supervivencia. El Estado no va a ceder ni el mínimo necesario para que los partidarios del entendimiento puedan justificar el aplazamiento del objetivo sumándose a la estrategia de la espera.

    Recuérdese el mito de Pandora: la esperanza es lo último que se pierde. Lo único que quizá deba aquí ahora aclararse es esperanza ¿de qué? Los comunes lo dicen claramente: esperanza de seguir como estamos. Los indepes partidarios de entenderse con esta gente ¿qué esperanza tienen?

    Publicado por Ramón Cotarelo


    Pots seguir el Canal de Telegram de Boladevidre: https://t.me/BoladevidreOficial