traducció - translate - traducción

dimecres, 17 de gener del 2018

Anna Fedosseeva: M’emociona el sentiment de cohesió dels catalans i catalanes

Pots seguir el Canal de Telegram de Boladevidre: https://t.me/BoladevidreOficial




Crec que el govern rus dona clarament suport a Espanya i que els periodistes o mitjans que es mostren a favor de la independència són minoria"

"Jo sóc guia turística a Barcelona, treballo per grups de russos. Al meu país la gent és molt sensible als canvis polítics i a la inseguretat social, i amb el procés català he notat que hi ha hagut certa reducció del turisme i també que la gent m’ha començat a preguntar si és segur venir aquí. A Rússia és il·legal concentrar-se i manifestar-se en grup, així que han impactat moltíssim les imatges de manifestacions multitudinàries; per ells, tot i que es tractés de concentracions pacífiques, això és sinònim de desordre i de perill. A les excursions que fem, quan els explico als turistes que un artista era català, o quan els dic que el modernisme va ser un moviment de Catalunya es queden sorpresos. Saben que Catalunya és una de les comunitats autònomes més visitades d’Espanya, però no saben que es parla un idioma diferent dels espanyols. Es mostren incrèduls i tenen moltes preguntes sobre l’economia. No els encaixa que un país pugui estar millor econòmicament sol que separat. Jo els dic que no tinc cap dubte que algun dia Catalunya serà independent, perquè veig que ja fa molts anys que la gent d’aquí està lluitant, i que les diferències amb Espanya cada dia es fan més grans. I més encara últimament que s’han accelerat molt les injustícies i accentuat les diferències. Jo no he pogut votar, però m’hauria agradat fer-ho. M’emociona especialment el sentiment de cohesió dels catalans i catalanes. Sobre el que els mitjans russos han publicat de Catalunya o la broma que van fer a la ministra Cospedal uns humoristes crec que és un fet puntual, crec que el govern rus dona clarament suport a Espanya i que els periodistes o mitjans que es mostren a favor de la independència són minoria”



L'Anna Fedosseeva Барселона для Детей és russa però fa més de 20 anys que viu a Catalunya i té dues filles nascudes aquí.


Pots seguir el Canal de Telegram de Boladevidre: https://t.me/BoladevidreOficial