Pots seguir el Canal de Telegram de Boladevidre: https://t.me/BoladevidreOficial
Truckat, que no té ni pàgina web, s'ha imposat al fabricant d'automòbils a les eleccions camerals i és un exemple de la revolució que s'ha viscut a l'ens
"Us posaré un exemple, trist i graciós
alhora. A la representació de les empreses del transport ha guanyat una plaça el
plenari de la Cambra Truckat, una empreseta de Santa Eugènia de Berga, i ha
quedat fora la Seat. La Seat!" Amb aquestes paraules pronuncidades durant el
míting central de la seva campanya, Manuel Valls, que no podia amagar la seva
sorpresa i indignació, definia el resultat de les eleccions a la Cambra de Comerç de
Barcelona, que la candidatura independentista
Eines de País ha guanyat per majoria absoluta. Truckcat, una
microempresa amb cinc treballadors que no té ni pàgina web, es
va imposar a Seat, una multinacional que factura més de 9.500
milions d'euros i té una plantilla de 15.000 empleats.
"És una bona mostra de la reacció
que ha tingut l'establishment a la victòria d'Eines de País",
expliquen al TOT Barcelona fonts properes a la candidatura que prefereixen
mantenir-se en l'anonimat. "Han estat derrotats per empresaris que no sabien ni
que existien i dels quals no tenen ni el número de mòbil",
insisteixen. El cas de Truckcat i Seat és paradigmàtic, però la llista de grans
empreses que s'han quedat fora de la Cambra –la majoria anaven a la llista de
Carles Tusquets, considerada a més continuista de les cinc que es presentaven–
és força llarga: Roca, Nissan, Unión
Suiza, Telefónica, FCC Construcción,
DeAPlaneta i Aigües de Barcelona tampoc han
aconseguit seient, tot i que en el cas d'aquesta última es va assegurar la seva
presència mitjançant un dels 14 escons de pagament de l'ens.
Fabricació de carrosseries
Durant el seu míting central de campanya,
l'ex primer ministre francès no va poder estar-se de seguir analitzant els
resultats electorals: "Segons els informes comercials, [Truckcat] té com a
objecte social –pareu atenció– la construcció i compravenda de
semiremolcs per al transport de bestiar", va dir amb una barreja
d'astorament i menyspreu.
Minuts després, Valls faria posar
drets els assistents per aplaudir l'empresari Marian Puig, present al
míting, i fa fer que la càmera l'enfoqués i la seva imatge es projectés
en la pantalla gegant que permetia seguir el que passava a l'escenari des dels
seients més allunyats del pavelló de la Vall d'Herbron. Davant la incomoditat
visible de Puig en veure's convertit en el centre d'atenció, Valls es va
disculpar: "Perdona, Marian, que t'estic donant molt protagonisme i potser no el
volies". I va seguir lloant la seva figura, contraposada a l'"empreseta"
de Santa Eugènia de Berga.
En una conversa amb aquest mitjà,
el propietari de Truckcat, Josep Sallent, es mostra orgullós de
"fabricar a Catalunya carrosseries d'alumini per a camions de bestiar, sobretot
porcs, que es venen a tot el món".
Sallent no les tenia totes
quan li van proposar presentar-se a les eleccions, però quan van
començar a explicar el seu projecte a la zona de Vic, de la mà de l'ANC, de
seguida va veure que la gent tenia ganes de participar. "Encara que l'empresa
sigui molt gran, cadascú té un vot", argumenta convençut. És
com en unes eleccions polítiques: el vot de la persona més poderosa del país val
exactament el mateix que el de qualsevol altra. I segurament per això Eines de
País es va endur la majoria de seients en disputa a les eleccions de la Cambra
de Comerç de Barcelona.
Per cada Seat i hi ha milers de Truckcats.
Per cada FCC Construcción i hi ha centenars de Ràpid i Segur Assistència
de la Llar, l'empresa que ha guanyat l'escó del ple que correspon al
sector de la construcció. Jesús Serra, que també fa les funcions de portaveu
d'Eines de País i que és el president de Ràpid i Segur, no té cap dubte que la
victòria de la candidatura independentista està basada en la força de
les petites i mitjanes empreses. "La majoria de les empreses que tenien
seient no són representatives del seu sector en el sentit que són grans empreses
amb uns interessos molt diferents dels del 99,9% d'empreses", explica en una
conversa amb el TOT Barcelona.
I posa un exemple. "Era il·lògic
que El Corte Inglés representés el petit comerç a la Cambra", diu. "Com
han de defensar uns grans magatzems els interessos de les botigues barri en el
debat sobre l'ampliació els horaris comercials si volen coses oposades?" Al seu
epígraf hi ha gairebé 21.000 empreses, de les quals no en van votar ni 400.
"Queda molta feina per fer si volem que hi hagi una participació de dues
xifres", reconeix. La seva empresa va guanyar amb 170 vots, gairebé el
doble que la següent, Veolia (100), i a anys llum de FCC (12). La revolució de
les pimes obre una nova pàgina a la història de la Cambra de Comerç de Barcelona
i promet quatre anys de canvis que sacsejaran moltes coses.
Pots seguir el Canal de Telegram de Boladevidre: https://t.me/BoladevidreOficial
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada